UWAGA!!! NOWY ADRES E-MAIL SZKOŁY: >>> zspptaszkowa@gminagrybow.pl <<<
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

''Nie pal przy mnie''

''Nie pal przy mnie''

W roku szkolnym 2024/2025 klasa 0 realizowała program ,,Czyste powietrze wokół nas". 

Formą realizacji programu był cykl zajęć dydaktycznych skierowany do dzieci, składający się z 5 zajęć warsztatowych:

  1. Wycieczka, spacer po okolicy- na pierwszych zajęciach dzieci udały się na spacer po drogach wsi Ptaszkowa. Już w przedszkolu poinformowane zostały, aby podczas wycieczki bacznie obserwowały dymy, skąd one się wydobywają. Podczas spaceru przedszkolaki rozglądały się i żywo reagowały na każde zauważone źródło dymu.  
  2. „Co i dlaczego dymi?”- podczas drugich zajęć podzieliły się na 4 grupy. Zadaniem każdej grupy było narysowanie dymów, które zaobserwowały na spacerze. Dzieci z dużym zaangażowaniem podjęły się zadania. Każda grupa wspólnie podejmowała decyzję co znajdzie się na rysunku. Po skończeniu pracy i obejrzeniu jej wytworów, na tablicy powieszono dużą planszę ze źródłami dymu i omówiono je. Następnie rozmawialiśmy, dlaczego dymią papierosy, samochodów, kominy domów.
  3. „Jak się czuję, kiedy dymi papieros?”-  zagadki sensoryczne - „Różne zapachy” – wąchanie miłych i nieprzyjemnych zapachów, ćwiczenia oddechowe, zabawa w „kwiatki”, kolorowanie obrazków. Poproszono dzieci, aby usiadły wygodnie na dywanie, zamknęły oczy i wyobraziły sobie, że są na wycieczce w górach. Otacza ich piękna przyroda i wdychamy noskami świeże powietrze, a wydychamy ustami. Następnie przenieśliśmy się na zieloną łąkę, gdzie rośnie mnóstwo pięknych kwiatów, każde z dzieci wybrało sobie jeden kwiat i pokazało, jak on rośnie. W pewnym momencie padł komunikat, że do ogrodu wszedł ktoś kto pali papierosy. Przedszkolaki odpowiadały na pytania, które zapachy były miłe, a które nieprzyjemne, jak zachowywały się kwiaty na łące, gdy ktoś palił papierosy. Przedstawiono dzieciom dinozaura Dinka i poproszono o uważne wysłuchanie piosenki o nim.
  4. „Co się dzieje, kiedy ludzie palą papierosy?”– na naszym IV spotkaniu dzieci wysłuchały historii, która przydarzyła się Dinusiowi podczas podróży pociągiem do wujka. Pokazywały jak zachowywali się ludzie w wagonie, gdzie nikt nie palił, a jak w przedziale dla osób palących. Następnie uczyliśmy się piosenki o Dinusiu i kolorowaliśmy kolorowanki.
  5. „Jak unikać dymu papierosowego?”– poznanie znaku „Zakaz palenia”. Rysowanie własnego znaczka „Nie pal przy mnie”. Na naszym ostatnim spotkaniu dzieci miały za zadanie odszukać w sali znaczki z zakazem palenia i rozmawiały na temat, gdzie można takie znaczki jeszcze spotkać. Następnie rysowały znaki, które symbolizują to, że nie lubią dymu papierosowego i wiedzą, że jest on bardzo szkodliwy.

Dzięki tym zajęciom dzieci zwiększyły wiedzę dotyczącą szkodliwości dymu, obserwowały podczas wycieczki źródła dymu, projektowały własny znaczek ,,Nie pal przy mnie", rysowały różne źródła dymu, zapoznały się z postacią Dinusia.

Prace plastyczne wykonane podczas zajęć dydaktycznych i zabaw plastycznych, zostały zaprezentowane na wystawie w naszych salach i na korytarzu placówki przedszkolnej, które świadczyły o wielkim poziomie wiedzy dzieci i o ich wrażliwości.

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach. Proponowane zabawy ruchowe, tematyczne konstruktywnie zainspirowały ich wyobraźnię.

            Program „Czyste powietrze wokół nas” cieszył się dużym zainteresowaniem.

Data dodania: 2025-05-27 23:18:27
Data edycji: 2025-05-27 23:24:29
Ilość wyświetleń: 88

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej